Google AdWords, reklam maliyetlerinizi kontrol etmenize fırsat tanır. Minimum harcama zorunluluğu bulunmaz. Günlük harcamak istediğiniz maksimum bir tutar belirleyerek ve paranızı nasıl harcayacağınızı seçerek başlıyorsunuz.
Ziyaretçiler Google'da arama yaptığı zaman her seferinde, AdWords arama sonuçlarında gösterilecek reklamları ve bu reklamların sayfadaki sıralamasını belirlemek için açık artırma yapmaktadır. Yani bir nevi reklam pazarı yada reklam borsası da diyebiliriz. Reklamların bu açık artırmaya girebilmesi için hesaba giriş yaparak reklamın içeriğini oluşturup teklif vermeniz gerekmektedir
AdWords kullanmaya başlayanların geneli, temel tıklama başına maliyet teklifi (TBM) seçeneğini kullanmaktadır. Burdan da anlaşılacağı üzere reklamlarının aldığı tıklama sayısına göre maliyet tahakkuk edeceği anlamına gelmektedir. Eğer bu seçeneği kullanırsanız, tıklama başına ücretlendirildiğiniz tutar kısmen, hesabınızda belirlediğiniz maksimum tıklama başına maliyet teklifine (maksimum TBM teklifi olarak da isimlendirilir) bağlı olmaktadır. Bir diğer reklam gösterim yöntemi de Reklam Gösterim Ağıdır. Bir sonraki yazımızda bahsedeceğiz...
Bu, bir tıklama karşılığında ödeyeceğiniz en yüksek tutarı temsil etmektedir. Aslında, yalnızca reklamınızın sayfadaki konumunu korumak için gerekli tutar kadar ücretlendirilirsiniz. Ne kadar çok para o kadar popülerlik... Kısacası Google Adwords yöntemiyle arama motoru reklam pazarı haline geldi. Burda reklamlar ve belirlenen sıralamalara bağlı olarak tıklamalar arama motorları için gelir olsa da genel olarak arama motoru mantığına aykırı bir durumdur. Çünkü aranılan bilgi reklam verenler yüzünde alt sıralarda yer alabilmektedir.
Kısaltmalar;
TBM : Tıklama Başına Maliyet
0 yorum:
Yorum Gönder