Reklam performansınızı AdSense ile en üst düzeye çıkarmak heyecan verici olsa da, reklamları sitenize yerleştirirken kullanıcı deneyimini ve AdSense program politikalarını dikkate almanız da önemlidir. Aşağıdaki ipuçlarını göz önünde bulundurun:
Öncelikle kullanıcılarınızı düşünün
Sitenizin içeriğini mantıklı bir şekilde düzenleyin ve sitenizde gezinmeyi kolaylaştırın. Reklamlarınızı konumlandıracağınız yerleri belirlerken kendinize sormanız gereken birkaç soruyu aşağıda bulabilirsiniz:
- Kullanıcılar sitemi ziyaret ederek hangi işlemi yerine getirmeye çalışıyorlar?
- Belirli bir sayfayı görüntülerken ne yapıyorlar?
- Ziyaretçilerin dikkati en çok hangi bölümlere yönelebilir?
- Kullanıcıları rahatsız etmeden reklamları bu alana nasıl entegre edebilirim?
- Sayfayı nasıl temiz, düzenli ve cazip tutabilirim?
Kendinizi kullanıcıların yerine koyun. Sayfanızı (ve reklam yerleşiminizi) tamamen başka şekilde görebilirsiniz. Aradığını kolayca bulan kullanıcılar, sitenizi tekrar ziyaret edecektir. Ayrıca, kullanıcılarınızın kolayca okuyabileceği bir reklam stili seçin.
İçeriğinizi gösterin
Örnek site düzenlerini görüntüleyin
İyi örnek: İçeriği vurgulayan site düzenleri
|
Kötü örnek: İçeriği ekranın alt kısmına iten site düzeni
|
|
Reklamlarınızı kullanıcıların ilgilendikleri içeriğin yakınına yerleştirin. Ayrıca, kullanıcıların aradıkları içeriği kolayca bulabildiklerinden emin olun. Örneğin, siteniz indirme hizmeti sunuyorsa, indirme bağlantılarının ekranın üst kısmında olduğundan ve kolayca bulunabildiğinden emin olun.
Tarayıcılar ve ekran boyutları değişiklik gösterdiğinden, istediğiniz URL'yi girebileceğiniz ve reklamlarınızı ekranın üst kısmına yerleştirip yerleştirmediğinizi kontrol edebileceğiniz kullanışlı bir araç da geliştirdik. Bu aracı kullanmak için as-abovethefold.appspot.com/?lang=tr adresini ziyaret edin.
Birden çok birim kullanıldığında "ilk" reklam birimini tanımlama
Birden çok reklam birimi sistemi, her bir reklam birimine HTML kodunuzdaki görünüm sırasına göre reklam sunar. Çoğu durumda bu, reklam birimlerinin sayfanızda görünme sırasıyla aynıdır.
Ancak, kodunuzda DIV etiketleri ya da başka konumlandırma teknikleri kullanılıyorsa, sistemimizin reklam birimini, son kullanıcıya sayfanın en sonunda görünse bile ilk reklam birimi olarak tanıması mümkündür. Sistemimiz herhangi bir sayfadaki tüm reklam birimlerinizi her zaman dolduramayabileceğinden, "ana" reklam biriminizin HTML kodunda ilk olarak görünmesini sağlamanız önemlidir.
Gelirinizi artırmak için, en iyi performans gösteren reklam biriminin (en yüksek TO), HTML kodunuzda ilk sırada olduğundan emin olun.
Reklamlarınız reklam gibi görünsün
Sitenizi tamamlayan renkler seçmeniz etkili bir yöntemdir, ancak resimleri reklamlarınızla hizalamayın veya reklamın yakınındaki içeriğin reklamlarınızın biçimlendirmesini taklit etmemesine özen gösterin. Bu şekilde reklam göstermek, program politikalarımıza aykırıdır.
Reklamlara farklı adlar vermeyin
Reklamları "kaynaklar" olarak adlandırmak veya onları site başlıklarınızın hemen altına yerleştirmek cazip görünse de, kullanıcıları yanlış yönlendirebilecek etiketler ve başlıklar kullanmamaya özen gösterin. Reklam birimleri yalnızca "Reklamlar" veya "Sponsorlu bağlantılar" olarak etiketlenebilir. Ayrıca reklamları, menü, gezinme veya indirme bağlantılarıyla karıştırılabilecekleri konumlara yerleştirmeyin.
Aşırılıktan kaçının
Politikalarımız sitenizin her bir sayfasına 3 reklam birimi, 3 bağlantı birimi ve 2 arama kutusu yerleştirmenize izin verse de, sayfanıza maksimum sayıda reklam yerleştirmek sayfanızın karmaşık görünmesine yol açabilir. Kullanıcılar sitenizde aradıkları bilgiyi bulamazlarsa, başka bir yere gidebilirler.
Sitenizi inceleyin
Sitenizde dolaşmaya biraz zaman ayırın ve sitenizi ilk kez ziyaret eden kullanıcıların nasıl bir deneyim yaşayacaklarına dair fikir edinin. Siteniz için bir şablon oluşturucu kullanıyorsanız, "Google Reklamları" veya "Reklam Seçenekleri" etiketleri dahil olmak üzere, reklamların doğru göründüğünü kontrol etme konusunda gereken özeni gösterin.
Sitenizin yerleşimini tamamladığınızda, şu iki soruya cevap verin:
- İçeriğimi bulmak kolay mı?
- Sitemin içeriğiyle sitemdeki reklamları birbirinden ayırmak kolay mı?
Her iki sorunun yanıtı da evet ise doğru yoldasınız demektir.
0 yorum:
Yorum Gönder