8 Haziran 2014 Pazar

En Başarılı Reklam Stilleri

Doğru reklam stillerini seçerseniz, kullanıcılarınız reklamları fark edip tıklarlar. Seçmezseniz, onları fark etmeden geçebilirler. Reklam körlüğünü azaltmak için tasarlanmış birkaç stratejiyi aşağıda özetledik. Reklam körlüğü, kullanıcıların, sitenin ana içeriğinden ayrı olan her şeyi göz ardı etme eğilimidir. Bu değişiklikleri yaparak, reklamlarınızı kullanıcılar açısından daha görünür hale getirirsiniz.

Kaynaştırma, tamamlama ve kontrast

Sitenizde etkili olacak reklam stilleri tasarlamak için kullanabileceğiniz üç tekniği kısaca açıklayalım:
  • Kaynaştırmak için reklamlarınızın arka planı ve kenarlıklarını, reklamın yerleştirildiği sayfanızın arka planıyla aynı renk yapın. Sitenizin arka planı beyazsa ve reklam renklerini seçmek için çok fazla zaman harcamak istemiyorsanız, önceden tasarlanmış Google varsayılan reklam stilimizi kullanmanızı öneririz.
  • Tamamlamak için, sitenizde zaten mevcut olan, ancak reklamların yerleştirileceği yerlerde arka planla ve kenarlıklarla tam olarak eşleşmeyen renkler kullanın.
  • Kontrast yapmak için, sitenizin arka planı üzerinde belirgin olarak görünen renkler seçin. Kontrast uygulaması, yalnızca arka planı koyu siteler için önerilir. Bu nedenle, beyaz arka planlı, beyaz kenarlıklı ve mavi başlıklı bir reklam stili kullanılmasını tavsiye ederiz.
Çoğu renk tekniğinde, reklam metniniz ve bağlantılarınız için sitenizde hâlihazırda bulunan renkleri kullanmanızı öneririz. Örneğin, sitenizdeki bağlantıların tümü yeşilse ve metniniz siyahsa, reklamlarınızda da yeşil bağlantılar ve siyah metin kullanın. Kullanıcıların çoğu mavi bağlantılar görmeye alışık olduğundan, mavi rengi kullanmayı da deneyebilirsiniz. Genel olarak, reklam stillerinizi seçerken sağduyulu olun. Sitenizin temel renkleri pastel renklerse, tümüyle ana renklerden oluşan reklamlar tasarlamayın. Kullanıcılar gözü rahatsız eden reklamları tıklamaz.

Sitenizde kullanmanız gereken renk stratejisi, reklam yerleşimine ve reklamların yerleştirildiği arka planın rengine bağlı olarak değişiklik gösterir. Önerdiğimiz stratejilerden hangilerinin sitenizde işe yarayacağı hakkında hızlı bir referans için aşağıdaki tabloyu inceleyin:
İçerik içindeki reklamlarİçeriğe bitişik reklamlar
Reklamların gerisinde açık arka planKaynaştırmaKaynaştırma veya tamamlama
Reklamların gerisinde koyu arka planKaynaştırma, tamamlama veya kontrastKontrast veya tamamlama

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Blogger news

Blogroll

Copyright © Blog Sitesi Nasıl Kurulur Design by BTDesigner | Blogger Theme by BTDesigner | Powered by Blogger