Doğru reklam stillerini seçerseniz, kullanıcılarınız reklamları fark edip tıklarlar. Seçmezseniz, onları fark etmeden geçebilirler. Reklam körlüğünü azaltmak için tasarlanmış birkaç stratejiyi aşağıda özetledik. Reklam körlüğü, kullanıcıların, sitenin ana içeriğinden ayrı olan her şeyi göz ardı etme eğilimidir. Bu değişiklikleri yaparak, reklamlarınızı kullanıcılar açısından daha görünür hale getirirsiniz.
Kaynaştırma, tamamlama ve kontrast
Sitenizde etkili olacak reklam stilleri tasarlamak için kullanabileceğiniz üç tekniği kısaca açıklayalım:
- Kaynaştırmak için reklamlarınızın arka planı ve kenarlıklarını, reklamın yerleştirildiği sayfanızın arka planıyla aynı renk yapın. Sitenizin arka planı beyazsa ve reklam renklerini seçmek için çok fazla zaman harcamak istemiyorsanız, önceden tasarlanmış Google varsayılan reklam stilimizi kullanmanızı öneririz.
- Tamamlamak için, sitenizde zaten mevcut olan, ancak reklamların yerleştirileceği yerlerde arka planla ve kenarlıklarla tam olarak eşleşmeyen renkler kullanın.
- Kontrast yapmak için, sitenizin arka planı üzerinde belirgin olarak görünen renkler seçin. Kontrast uygulaması, yalnızca arka planı koyu siteler için önerilir. Bu nedenle, beyaz arka planlı, beyaz kenarlıklı ve mavi başlıklı bir reklam stili kullanılmasını tavsiye ederiz.
Sitenizde kullanmanız gereken renk stratejisi, reklam yerleşimine ve reklamların yerleştirildiği arka planın rengine bağlı olarak değişiklik gösterir. Önerdiğimiz stratejilerden hangilerinin sitenizde işe yarayacağı hakkında hızlı bir referans için aşağıdaki tabloyu inceleyin:
İçerik içindeki reklamlar | İçeriğe bitişik reklamlar | |
Reklamların gerisinde açık arka plan | Kaynaştırma | Kaynaştırma veya tamamlama |
Reklamların gerisinde koyu arka plan | Kaynaştırma, tamamlama veya kontrast | Kontrast veya tamamlama |
0 yorum:
Yorum Gönder